Sähköinen asiointi

Tukesin sähköisen asioinnin palvelut löytyvät Aluehallinnon asiointipalvelusta. Asiointipalveluun tunnistaudutaan vahvasti joko pankkitunnisteilla tai mobiilivarmenteen avulla. Asiointipalveluun jää talteen lähetetty hakemus ja saat sinne myös mahdollisen täydennyspyynnön ja asiaan liittyvän päätöksen. Yhteyshenkilö saa käsittelyn vaiheista tiedon myös sähköpostiin osoitteesta noreply(at)sahkoinenasiointi.ahtp.fi. 

Ilmoitukset ja hakemukset maksetaan verkkomaksuna ennen käsittelyyn lähettämistä. Jos asioit yrityksen nimissä, voit valita maksutavaksi myös laskun. Kuitti maksusta tulee ilmoituksen yhteyshenkilön sähköpostiin.

Sähköisen asioinnin hinnaston löydät täältä

Yhteyshenkilöt sähköiseen asiointiin ja verkkomaksamiseen liittyvissä asioissa

 

Sähköurakointi ja -laitteistot

Muuna kuin puhelinneuvonta-aikana asiakaspalvelu s-postitse: [email protected]

Puhelinneuvonta

tiistaisin klo 10.00-12.00 ja torstaisin klo 12.00-14.00 

Johanna Reponen, puh. 029 5052 005 (poissa 17.12.)
Laura Saarinen, puh. 029 5052 066
Eija Suonurmi, puh. 029 5052 687 

 

Kylmäala ja hyväksytyt liikkeet

Vastaamme puhelimeen vain puhelinneuvonta-aikoina!

Muulloin yhteydenotot sähköpostitse osoitteeseen:

[email protected]

Mikäli asia on kiireellinen, voit jättää soittopyynnön vaihteeseen: 029 5052 000

Puhelinneuvonta
tiistaisin klo 10.00-12.00 ja 

torstaisin klo 12.00 -14.00 

Tiina Heikkinen, puh. 029 5052 156 (to 19.12. vain klo 12-13)

Merja Rajamäki, puh. 029 5052 518 

 

 

Pelastustoimen laiteliikkeet
Krista Kokkonen, [email protected],
puh. 029 5052 072

Nimileima-asiat
Verkkomaksaminen:
Merja Ojala, [email protected]i,
puh. 029 5052 702
Muut asiat: [email protected]

Näin käytät sähköistä asiointia

Aloita asiointi
Mene asiointipalveluun ja tunnistaudu Suomi.fi-tunnistamispalvelun kautta. Etsi Tukes-palveluista oikea toimiala ja hakemus.

Oikea hakemus?
Toiminta-alakohtaisen muutosilmoituksen voi tehdä, jos toiminta-alan toimintaoikeus on jo rekisteröity y-tunnukselle. Toimintaoikeudet voit tarkistaa Tukesin julkisesta rekisteristä.

Nimileimakysymykset
Nimileima-asioissa ohjeita löydät täältä.

Täytä hakemus huolellisesti
Tarkista, että liität hakemukselle vaaditut liitteet.

Maksa hakemus
Valitse haluamasi maksutapa ja paina siirry maksamaan -painiketta. Huom. Jos palvelu ei maksusuorituksen jälkeen palaa automaattisesti takaisin asiointipalveluun, klikkaa Palaa myyjän palveluun -painiketta, jotta maksu rekisteröityy oikein.

Lähetä käsittelyyn
Kun maksusuoritus on onnistunut, lähetä hakemus käsittelyyn.

Vahvistus käsittelystä
Saat sähköpostiin tiedon hakemuksen käsittelyn vaiheista. Hakemus on saapunut Tukesin käsittelyjärjestelmään, kun saat diaarinumeron sisältävän sähköpostin. Sähköposteissa on linkki, josta pääset tunnistautumisen jälkeen katsomaan lisätietopyyntöä ja vastaamaan siihen tai katsomaan saapunutta päätöstä.

Vastuuhenkilön hyväksyntä
Jos nimeät hakemuksessa vastuuhenkilön, käytön johtajan tai sähkötyön johtajan, hänen tulee hyväksyä nimityksensä. Vastuuhenkilö saa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen linkin, josta pääsee hyväksymään nimityksen tunnistautumisen jälkeen. Hyväksymisen voi myös tehdä tunnistautumalla suoraan asiointipalveluun. Pyyntö hyväksyä nimitys vastuulliseen tehtävään löytyy asiointipalvelun työpöydältä. Huom. Nimitys tulee hyväksyä, vaikka ilmoittaja olisi sama kuin vastuuhenkilö.