Hyppää sisältöön

Asiakastutkimus 2014: Tukesin henkilöstö on osaavaa ja ammattitaitoista

Tukes
Julkaisuajankohta 13.11.2014 12.30
Tiedote

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) teetti syyskuussa 2014 asiakastutkimuksen, jonka tarkoituksena oli kartoittaa asiakastyytyväisyyttä sekä paikantaa kehittämistä vaativia kohteita. Kysely kohdistettiin Tukesin eri toimialueiden asiakkaille.

Tulosten perusteella asiakkaamme pitävät Tukesin toiminnassa tärkeimpinä henkilöstön ammattitaitoa, tehtävien vastuullista hoitamista sekä ihmisten, omaisuuden ja ympäristön suojelemista turvallisuusriskeiltä. Myös riippumattomuus ja sujuva yhteistyö ovat tärkeitä.  Näissä olemme myös onnistuneet. Vastaajien mukaan yhteistyö sujuu, olemme palveluhenkisiä ja ammattitaitoisia sekä lisäksi arvostettuja yhteistyökumppaneita.

Kehitettävääkin löytyy. Parannuksia toivotaan mm. olennaiseen keskittymisessä, johdonmukaisuudessa sekä vaarojen ja riskien ennaltaehkäisyssä.

Avoimiin kysymyksiin tuli runsaasti vastauksia. Saimme hyvää palautetta asiantuntemuksesta, asiakaslähtöisyydestä ja yhteistyöstä sekä viestinnästä ja opastuksesta. Kehittämisehdotuksissa käsittelyaikataulujamme toivotaan nopeammiksi. Asiakkaat haluavat lisäksi väliaikatietoa asian käynnissä olevasta käsittelyvaiheesta. Myös neuvontaa, opastusta ja yhteistyötä toivotaan enemmän. Lisäksi esille nousivat mm. hyvien käytäntöjen edistäminen, käytännönläheinen ote sekä riippumattomuus. Resurssiemme riittävyydestäkin ollaan huolissaan.

Eri vastaajaryhmien välillä ei ollut suuria eroja vastauskäyttäytymisessä. Kokonaisarvosanaksi saimme 3,9 (asteikolla 1-5).

Kyselyn teki Innolink Research Oy. Kysely toteutettiin internetkyselynä ja puhelinhaastatteluina ja siihen vastasi 626 Tukesin asiakasta.

Kiitos kaikille vastaajille!


Tutkimuksen yhteenveto (pdf)

Lisätietoja:
Minna Päivinen, yli-insinööri, puh. 029 5052 685
Mikko Moisio, yli-insinööri, puh. 029 5052 652

 
Sivun alkuun